.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زهد و عبادت حضرت زین العابدین (ع)
«اَنتَ زَینُ العابِدینَ»؛ تو زینت عبادت کنندگان هستی.

حضرت علی بن الحسین علیه السّلام در عبادت پروردگار به پایه ای بود که او را زین العابدین و سجّاد می گفتند. دعاها و مناجات های او که هم اکنون موجود است، همگی از سوز و گداز درونی و خوف و رجاء و شور و هیجان ضمیر وی حکایت می کند، و عالی ترین مضامین اخلاقی و حقیقت خواهی و حبّ خدا و علاقه به قرب و وصال معبود از کلمات دُرَر بارش هویداست.

او بیشتر اوقات به خواندن نماز مشغول بود و به قدری آن را ادامه می داد که در هر شبانه روز هزار رکعت نماز بجا می آورد و در خلال آنها نیز به گریه و زاری و دعا می پرداخت و از خوف خدا اشک از دیدگانش جاری می شد.

وقتی مردم دیدند در زهد و تقوا کسی به او نمی رسد، او را زین العابدین و سیدالساجدین نامیدند. در وجه تسمیه آن حضرت به زین العابدین آمده است که: آن بزرگوار یک شب در محراب عبادت به نماز مشغول بود و ناگهان شیطان به صورت مار بزرگی ظاهر شد و خواست او را از عبادت غافل گرداند، حضرت توجهی نکرد و همچنان مشغول عبادت بود، تا آن مار انگشت ابهام او را گزید، و او را متألم نمود و آن جناب اعتنایی به او نکردند، چون از نماز فارغ شد، دانست که آن شیطان است، بدو پرخاش کرد و فرمود: ای ملعون! از من دور شو و مجددا به نماز خواندن مشغول شد. در این موقع هاتفی سه مرتبه صدا زد که: «اَنتَ زَینُ العابِدینَ»؛ تو زینت عبادت کنندگان هستی.

منبع: گلچینی از گلستان محمّدی، ص۲۴۲.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.